عنوان کامل پایان نامه :
مطالعه ساز و کارهای بازاریابی ارتباطمند و تأثیر آن بر وفاداری مشتریان
قسمتی از متن پایان نامه :
بازاریابی ارتباط مند در سطح جهانی
در زمینه بازاریابی بینالملل[1]، ارتباطات از مرز ملتها عبور میکند و بازیگران اصلی این روابط ممکن می باشد در هر جایی در جهان باشند. طریقه جهانی شدن، اتحادیههای تجاری و افزایش رقابت در سطح جهانی باعث شده می باشد که شرکتها در استراتژیهای توزیع بازاریابی چه در زمینه داخلی، چه در سطح بینالمللی تأثیر مهمی را بازی میکنند. در روابط بینالملل تفاوتهای زیادی در فرهنگ، جامعه و سایر عوامل محیطی هست که از یک کشور به کشور دیگر متفاوت می باشد (Ndubisi & Wah, 2005).
مطالعات بازاریابی ارتباطمند در سطح جهانی سه دسته روابط را مورد برررسی قرار میدهد:
- روابط بین شرکتها و تأمین کنندگان (روابط بالایی)،
- روابط بین شرکتها و مشتریان (روابط پایینی)،
- سوم روابط بین شرکاء (روابط متقابل).
بیشتر مطالعات بازاریابی ارتباطمند در سطح جهانی، بر روابط بین شرکتها و تأمین کنندگان توجه دارند. مهمترین ابعادی که در این زمینه مورد بحث قرار گرفتهاند، عبارتند از:
- کیفیت خدمت ارائه شده به مشتری،
- تعهد،
- اعتماد،
- قدرت رفع تعارض
- مبادله اطلاعات
- حفظ و ارتقاء کیفیت ارتباطات (حیدرزاده، 1388).
[1] – International Marketing
سوالات یا اهداف این پایان نامه :
1-4- اهداف پژوهش
هدف اصلی پژوهش حاضر مطالعه سازو کارهای بازاریابی ارتباطمند و تأثیر آن بر وفاداری مشتریان در بازار قیر صادراتی میباشد، پس اهداف کلی پژوهش را میتوان موارد زیر عنوان نمود:
1- شناسایی سازو کارهای بازاریابی ارتباطمند در بازار قیر صادراتی کشور
2- تبیین ارتباط بین سازوکارهای بازاریابی ارتباط مند و تاثیر آنها بر وفاداری مشتریان
3- تبیین وضعیت مولفههای بازاریابی ارتباطمند در بازار قیر صادراتی کشور
1-5- سوالهای پژوهش
براساس اهداف پژوهش، سوالهای پژوهش حاضر عبارتند از:
1- سازو کارهای بازاریابی ارتباطمند در بازار قیر صادراتی کشور کدامند؟
2- ارتباط بین پیوندهای ارتباطی و کیفیت ارتباطات در بازار قیر صادراتی به چه صورت می باشد؟
سایت منبع
3- تاثیر سازو کارهای بازاریابی ارتباطمند بر وفاداری مشتریان به چه صورت می باشد؟