عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه ساز و کار‌های بازاریابی ارتباط‌مند و تأثیر آن بر وفاداری مشتریان

قسمتی از متن پایان نامه :

مزایایی مدیریت ارتباط با مشتری برای بازاریابی ارتباط­مند

مدیریت ارتباط با مشتری[1] جهت جمع­آوری سریع اطلاعات مشتری، شناسایی با ارزش­ترین مشتریان در طول زمان، و افزایش وفاداری مشتری با ارائه محصولات و خدمات سفارش برای بازاریابی ارتباط­مند مفید خواهد بود. سایر مزایای مدیریت ارتباط با مشتری عبارتند از:

  • توانایی هدف قرار دادن مشتریان سودآور
  • ارائه یکپارچه ارتباطات و اطلاعات در سراسر کانال بازاریابی ارتباط­مند
  • بهبود کارایی و اثربخشی نیروی فروش
  • ایجاد و انتقال پیام­های بازاریابی ارتباط­مند به صورت فردی
  • ارائه محصولات و خدمات سفارشی
  • بهبود کارایی و اثربخشی خدمات به مشتری
  • بهبود قیمت­گذاری (عاملی، 1390)
  1. انتخاب حساب

انتخاب حساب نیاز به درک شفاهی از نیازهای مشتری و فهم خوبی از هزینه­هایی که منجر به ذخیره حساب گروه­های مختلفی از مشتریان و پیش­بینی درست از فرصت­های سود بالقوه دارد. انتخاب حساب­های بالقوه برای دستیابی به اهداف مذکور، بوسیله فهمی از چگونگی تعریف ارزش برای مشتریان تسهیل می­گردد. ارزش به عنوان یک تعریف تصریح به «منفعت­های اقتصادی، فنی، خدماتی و منفعت های اجتماعی دریافت شده بوسیله مشتری شرکت در مبادله برای قیمت پرداختی برای محصول پیشنهادی» دارد. بوسیله معیار ارزش، ارائه­ی این پیشنهادات برای گروه­های مختلف مشتریان، بازاریابان سازمان در جهت دستیابی به حساب­های هدف و اینکه چگونه ارزش از دید مشتری و در ارتباط با وی افزایش می­یابد، انجام می­پذیرد. در بازاریابی ارتباط­مند هنگام فرایند انتخاب حساب بایستی سود بالقوه را مدنظر قرار دهد. بدلیل اینکه محصول برای عملیات بحرانی می باشد، بعضی مشتریان ارزش بالایی را برای خدمات پشتیبانی در نظر می­گیرند و تمایل به پرداخت حق بیمه برای این خدمات دارند. بعضی دیگر از مشتریان ارزشی را برای خدمات پشتیبانی قائل نیستند و فقط حساسیت قیمت در تصمیم­گیری خرید محصول بر آنها تأثیر دارد. انتخاب مشتری بایستی به گونه واضحی توسط تقاضاهای فروشنده در ملاقات­ها و به عنوان وسیله نفوذ در روبرو شدن با دیگر مشتریان مورد بهره گیری قرار گیرد. پس پس، ریسک­های فروشنده باعث عدم سوددهی حسابها و اتلاف منابعی خواهد گردید که ممکن می باشد به گروههایی از دیگر مشتریان تخصیص یابد (صادقی و همکاران، 1388)

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

[1] – Customer Relationship Management (CRM)

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

1-4- اهداف پژوهش

هدف اصلی پژوهش حاضر مطالعه سازو کارهای بازاریابی ارتباط‌مند و تأثیر آن بر وفاداری مشتریان در بازار قیر صادراتی می‌باشد، پس اهداف کلی پژوهش را می‌توان موارد زیر عنوان نمود:

1- شناسایی سازو کارهای بازاریابی ارتباط‌مند در بازار قیر صادراتی کشور

2- تبیین ارتباط بین سازوکارهای بازاریابی ارتباط مند و تاثیر آنها بر وفاداری مشتریان

3- تبیین وضعیت مولفه‌های بازاریابی ارتباط‌مند در بازار قیر صادراتی کشور

1-5- سوال‌های پژوهش

براساس اهداف پژوهش، سوال‌های پژوهش حاضر عبارتند از:

1- سازو کارهای بازاریابی ارتباط‌مند در بازار قیر صادراتی کشور کدامند؟

2- ارتباط بین پیوندهای ارتباطی و کیفیت ارتباطات در بازار قیر صادراتی به چه صورت می باشد؟

3- تاثیر سازو کارهای بازاریابی ارتباط‌مند بر وفاداری مشتریان به چه صورت می باشد؟

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه ساز و کار‌های بازاریابی ارتباط‌مند و تأثیر آن بر وفاداری مشتریان  با فرمت ورد