اما واقعا اون مقدار وزنی رو که توقع داشتین کم می کنین؟ اگه مقدار وزن مورد نظرتون رو کم نکردین ممکنه به دلیل کم کاری شما در انجام فعالیت بدنی نباشه، بلکه به خاطر این باشه که فعالیت بدنی شدید، شما رو مجبور به مصرف غذای بیشتری کرده.

تحقیقات نشون میده هنگام فعالیت خارج از منزل، زنان بیشتر از مردان، تمایل به خوردن غذای بیشتر دارن.

به چه دلیل؟

شاید این فقط با خصوصیات روان شناختی در رابطه باشه:

اینطوری که فکر می کنیم پس از انجام تموم و کمال فعالیت بدنی روزمره مون می تونیم به اصطلاح یه مقداری ریخت و پاش کنیم. یا شاید به خاطر این باشه که فعالیت و ورزش بیشتر، موجب افزایش دردهای به وجود اومده به وسیله گرسنگی در ما می شه.

دلیل این موضوع واقعا اهمیتی نداره، به شرطی که شما قانون کاهش وزن رو یادتون باشه(کالری سوخته شده باید بیشتر از کالری دریافتی باشه).

در نظر داشته باشین: خوردن کالری بیشتر، راحت تر از سوزوندن همون مقدار کالری به وسیله ورزش و فعالیت بدنیه.

مثلا، انجام یه پیاده روی نیم ساعت ای می تونه حدود ۲۰۰ کالری( بستگی به وزن شما و سطحی که پیاده روی می کنین داره) رو بسوزونه. اما شما می تونین خیلی سریع اثر اون ۲۰۰ کالری رو با خوردن ۱۲ عدد بیسکوییت، در وقتی کمتر از اون چه صرف پوشیدن کفش مخصوص پیاده روی تون کردین، از بین ببرین.

ورزش و فعالیت بدنی چیزیه که باید در بیشتر روزای هفته اونو انجام بدین، اما این مسئله به شما اختیار کامل نمی ده که هر چیزی رو که خواستین بخورین.

اگه شما تازگیا فعالیت بدنی رو شروع کردین و فکر می کنین این موجب زیاد شدن وزن شما شده، بهتره یه بررسی دوباره روی عادات غذایی و مقدار غذایی که می خورید، داشته باشین.

مریم مرادیان نیری- کارشناس تغذیه

*

منبع : tebyan.net