: ورزش دادن صورت واقعا می تونه به جوانتر شدن اون کمک کنه؟

به گفته محققان پژوهشی با ورزش دادن مرتب صورت انجام شد که به موجب اون زنان شرکت کننده پس از ۲۰ هفته سه سال جوانتر شن. این ورزش در همه افراد نتیجه برابر میده؟
اگه ورزش واسه کمردرد و قلب خوبه، می تونه واسه صورت هم اثر داشته باشه؟ به گفته بعضی محققان دانشکده پزشکی شمال غربی نیویورک ورزش دادن صورت می تونه در رفع چین و چروک و افتادگی پوست صورت موثر واقع شه. ورزش منظم صورت می تونه ماهیچه های زیر پوست رو تقویت کرده و گونه های کامل و فوقانی رو تولید می کنه. این کار دلیل ایجاد ظاهر بسیار جوانتر می شه. الان بعضی دلایل تلاش می کنن که ورزش صورت دلیل بهبود ظاهر صورت می شه و بعضی نشونه های بالارفتن سن رو کم می کنه. به این معنا که شما احتیاجی دارین که خطوط لبخند، خطوط روی پیشونی یا چروکای زیر چشم خود رو با به کار گیری مواد شیمیایی برطرف کنین. بجای به کار گیری اونا، یوگای صورت انجام بدین.

سه سال جوانتر شدن طی ۲۰ هفته

هیچ راه حلی واسه رفع چروکای گونه و خطوط ابرو موجود نیس. بجای به کار گیری مواد شیمیایی واسه رفع چروکای پوست صورت خود رو ماساژ بدین. ورزش صورت بسیار مثل دوچرخه سواریه که عضلات هر دو طرف صورت رو تقویت می کنه. بازم که ماهیچه هاتون قوی تر می شن، بزرگتر شده و فضای بیشتر در زیر پوستتون میگیره. عضلات قوی تر به حفظ چربی در زیر پوست کمک می کنه، که مانع از لغزش و پژمرده شدن که با افزایش سن ربط داره می شه. در حالی که ورزش صورت کار جدیدی نیس، اولین نگاه علمی به تاثیر ورزش صورت می تونه ظاهرتون رو بهتر کرده و نشونه های بالا رفتن سن رو کم کنه.
واسه این گزارش، محققان ۲۷ زن در رده سنی ۴۵ تا ۶۵ سال رو بیشتر از پنج ماه مورد بررسی قرار دادن.۱۶ نفر از اونا این بررسی رو تکمیل کردن. در شروع بررسی، هر زن در دو جلسه تمرینی ۹۰ دقیقه ای با مربیان آموزش دیده خاص حضور داشت. این جلسات جهت آموزش هر شرکت کننده به روش درست واسه انجام تمرینها طراحی شده بود. پس تمرینها واسه هر شرکت کننده ثابت بودن.پس از آموزش اونا خودشون این تمرینات رو ادامه می دادن. در هشت هفته اول، شرکت کنندگان تمرینات یوگای صورت رو هر روز انجام می دادن. در دوازده هفته آخر، اونا به این برنامه روزانه عادت کرده بودن. تصاویر شرکت کنندگان در این مطالعه در سه فصل: شروع هشت هفتگی و هفته بیستم مورد مقایسه قرار گرفت
دو متخصص پوستی که این تصاویر رو مورد بررسی قرار دادن، از مقیاسای پیری پوست استفاده کردن و سن صورت هر شرکت کننده رو در ۹ نقطه جور واجور رتبه بندی کردن. میانگین سن واسه شرکت کنندگان به وسیله متخصصین پوست در شروع آزمایش ۵۰ سال بود. در هشتمین هفته، میانگین واسه تصاویر به ۴۹ سال افت کرد. دوازده هفته بعد در هفته بیستم، دکتر متوسط سن گروه رو ۴۸ سال، تقریبا سه سال جوانتر از شروع مطالعه قرار داد. حتی وقتی که وزرش ها از هر روز به یه روز در میان تغییر کرد، بازم تماشاگر بهبود بودیم.

جایگزینی واسه سوزن و چاقوی جراحی

شرکت کنندگان در بررسی که «رژیم ورزش صورت» گرفته بودن، هر کدوم به مدت یه دقیقه ۳۲ ورزش جدا از هم رو انجام دادن. این بررسی اثر تجمعی تموم این تمرینا رو روی ظاهر صورت مورد مشاهده قرار داد. به دلیل اینکه این تمرینها بطور تکی انجام نمی شدن، مشخص نیس که کدوم تمرینا سودمندتر واقع شدن. ما نمی دونیم کدوم تمرینا جهت بهبود ظاهر صورتتون مهم تر هستن و کدوم یکی اهمیت کمتری دارن. شاید یه مرتبه بدونیم کدوم ورزش مفیدتره، می تونیم ورزشای کمتری رو به شما پیشنهاد کنیم که ممکنه یادگیری و انجام دادن اونا براتون راحت تر باشه. اگه تمایل دارین چند سال از سن خود رو کم کنین، وزرش های صورت رو انجام بدین. به خاطر انجام یوگای صورت، می تونین با یه مربی یوگا مشورت کنین یا اینکه خودتون تمرینی از خود ایجاد کرده و انجام بدین.

واقع بین باشین

ورزش صورت به عنوان روشی جهت جلوگیری از بالا رفتن سن، بسیار پر طرفدار شده. در حالی که من باور ندارم این ورزش مضر باشه، شاید فقط از یه مزیت جلوگیری از بالا رفتن سن برخورداره و افراد نباید انتظار دارا باشن تغییرات اساسی ببینن. امتیازات واقعی ضد افزایش سن با تمرینات تکمیلی و گزینه های سنتی تر مانند «پر کننده و به کار گیری اجناس بهداشتی که به این منظور استفاده می شن» قابل رسیدنه. ترکیب تمرینات ورزشی با اجناس آرایشی بهداشتی شاید نتیجه مطلوب رو براتون جفت و جور می کنه.

برگردان عرب زاده

نوین ترین اخبار بخش سلامت رو در ایران استایل دنبال کنین

سلامت – پزشکی – دکتر – مریضی – درمان – قرص – نشونه ها – عوامل

.

منبع : iranstyle.ir