ورزش در هوای گرم به تناسب اندام کمک میکنه ؟

ورزش در هوای گرم و لاغری 

بهترین روش کم کردن وزن و لاغری باید ورزش کرد اما اب و هوا هم بسیار مهم هست در ادامه می تونین تالاب رو دنبال کنین. 

به گزارش تالاب ورزش در هوای گرم باعث کالری سوزی بیشتر میشه؟ در این پست به بررسی تاثیر هوای گرم بر کالری سوزی میپردازیم.

 فواید ورزش در هوای گرم

ولی ورزش کردن در هوای گرم بیرون سخت تر از ورزش در محیطی هست که تهویه هوا داشته باشه، تمرینات در محیط گرم تر می تونه به درد بخور تر باشه؟ می دونین نظر کارشناسان در این پایه چیه؟

در این مطلب تموم نکاتی که نیاز هست درمورد ورزش در هوای گرم بدونین رو گذشته از این که واسه یه ورزش سخت و عرق ریز پای تون رو بیرون بذارین، با شما در بین میذاریم.

لاغری با ورزش در هوای گرم

چیجوری خیلی راحت وزن کم کنیم ؟

بنظر میرسه که اینروزها انتخابای زیادی واسه ورزش در هوای گرم هست، از یوگا گرفته تادوچرخه سواری. هر شخصی که در جلسات ورزشی شرکت کرده یا فاصله طولانی رو وسط روز دویده باشه، میدونه که افزون کردن کردن گرما به ورزش میتونه شدت اونو زیاد کنه. فشار یهویی که به بدن وارد می شه، ایجادش با ورزش در هوای خنک نشدنی هست.

اگه در اواسط تابستون پیاده رویکرده باشین فهمیدین که حتی قرار دادن یه پا جلوی پای دیگه در این شرایط کار سختی هست.

ولی این شرایط می تونه به این معنی باشه که بدن تون چربی و کالری بیشتری می سوزونه؟. در نگاه اول، ممکن هست بنظر برسه که ورزش کردن در هوای گرم می تونه منتهی به از دست دادن وزن خیلی بیشتری شه. اگه گذشته و بعد از یه ورزش نفس گیر در هوای گرم خودتون رو وزن کنین، متوجه تغییر وزن زیادی خواهید بودو همین رقابت باعث میشه افراد فکر کنن که ورزش در هوای گرم راهی مناسب واسه کاهش وزن هست.بدیش اینه تقریبا تموم وزنی که بعد از ورزش کم شده هست، آب هست نه چربی.

با اینکه بعضی از منابع فکر می کنن که ورزش در گرما ممکن هست بشما کمک کنه کالری بیشتری بسوزونین، چون بدن تون واسه خنک نگه داشتن خود باید انرژی بیشتری صرف کنه، این فرق در بهترین حالت هم خیلی ناچیز هست و بیشتر افزون وزنی که بعد از ورزش در هوای گرم کم میکنین به خاطر از دست دادن آب هست.

امتیازات بالقوه ورزش در هوای گرم

با وجودی که ورزش در گرما کمک زیادی به سوزوندن چربی بدن نمی کنه، ولی امتیازات دیگری واسه ورزش در هوای گرم هست. هستن آدمایی که روی عرق کردن بیشتر و سم زدایی بدن از این روش اصرار دارن ودر اشتباه هم نیستن، پوست بخشی از سیستم دفع بدن هست و نقش مهمی در خارج شدن سموم ازبدن داره. 

یکی از امتیازات سلامتی زیادی که عرق کردن داره این هست که، به بدن تون کمک میکنین از شر مواد زائد ناخواسته خلاص شه. مقدار کمی از سموم مثل سرب، آرسنیک، جیوه و کادمیم در عرق هست. هر چی بیشتر عرق کنین این سموم بیشتر ازبدن خارج می شن و کمتر در بدن باقی می مونن. این نوع روند سم زدایی به خصوص وقتی که به طورت مرتب و هر روزه با ورزش دوست باشه، میتونه به سلامت بدن و زندگی طولانی تر شما کمک کنه.

با این حال، یه سریای دیگه تاکید دارن که عرق کردن اصلا نمی تونه مثل کارکرد کلیه ها و کبد اثر داشته باشه و فایده سم زدایی بدن با عرق کردن باید اثبات شه. و با اینکه هر چی بیشتر عرق کنین ممکن هست بیشتر گریبانگیر کم آبی شید، پس حتما با خوردن آب بیشتر اونو جبران کنین.

یکیدیگر از امتیازات بالفعل که بعضی وقتا به وسیله طرفداران ورزش در هوای گرم عنوان می شه، افزایش تساهل پذیری هست. طرفداران یوگای داغ اصرار دارن که گرما اجازه می ده عمقدار تر تمرکز کنن و عضلاتشون تساهل پذیر تر شه. این رقابت می تونه مثل شمشیری دو لبه باشه، چون احتمال اوردوز(عوارض مصرف بیش از حد)(مشکلات مصرف زیادتر از اندازه) کردن و فشار زیادتر از اندازه وارد شدن به عضلات در هوای گرم بیشتره. اگه می خواین در هوای گرم ورزش کنین حواس تون باشه که زیادتر از اندازه به خودتون فشار نیارین.

مطالعاتی هست که نشون می ده، ورزش داغ میتونه کارکرد شما رو در هردو محیط گرم و سرد زیاد کنه. یه مطالعه در دانشگاه اورگان که در مجله فیزیولوژی کاربردی Applied Physiology پخش شد، در مورد توانایی رقابتی دوچرخه سواران در اتاقی با دمای ۵۵ درجه انجام شد. یه گروه از دوچرخه سواران در محیط خنک تمرین کرده بودن و گروه دیگه در محیط گرم. در آخر از هردو گروه در اتاقی با دمای ۵۵ درجه آزمایش به عمل اومد. گروهی که در هوای گرم تمرین کرده بودن تماشاگر درمون کارکرد دقیقا مشخصی بودن اگه گروه تمرین کننده در هوای سرد اون طور نبودن. با این حال، مضمون مهم این هست که بدونین این مطالعه روی ورزشکاران مسابقات و حرفه ای انجام شده و شاید روی افراد عادی که ورزشکار حرفه ای نیستن، ۱۰۰ درصد تایید شده نباشه.

در آخر باید بدونین که تمرین در گرما ممکن هست توانا به افزایش ایستادگی ذهنی شما باشه و توانایی ادامه دادن در گرما ممکن هست در مسابقات شما رو توانا تر کنه، ولی اگه قرار باشه فشار بیشتر از حدی بخود وارد کنین، واسه تون مشکل ساز می شه.

احتیاط در ورزش در هوای گرم

کم کردن وزن با دویدن در هوای گرم 

جدا از این که کالری بیشتری می سوزونین یا خیر، اگه تصمیم گرفتید در هوای گرم ورزش کنین حواس تون به بدن و احساس تون باشه. زیادتر از اندازه تحمل بدن تون بخود فشار نیارین و آب زیادی بخورین. وقتی که در هوای داغ ورزش میکنین بیشتر از هوای سرد در دسترس خطر از دست دادن آب بدن هستین. مراقب علایمی مثل سرگیجه، پریشونی و گیجی، گرفتگی عضلات، تهوع و ضعف باشین. اگه این علایم رو سبک سنگین کردن کردین یعنی زمانش رسیده که به محیطی خنک تر رفته و کمی آب بخورین. 

.

منبع : talab.org