ورزش پیلاتس لاغر کننده است؟

پیلاتس به عنوان ورزش مناسب کاهش وزن انتخاب نمی شه، اما بسته به سطح فعالیت انجام شده می تونه کالری سوزی داشته باشه.

دکتر زهرا علیزاده، متخصص پزشکی ورزشی و عضو هیات علمی دانشگاه هدف اصلی ورزش پیلاتس رو افزایش قدرت و ایستادگی عضلات عنوان کرده و گفته: « جوزف پیلاتس پایه گذار این رشته ورزشی، در خیلی از رشته ها از جمله یوگا، مدیتیشن، بوکس، کشتی، بدنسازی، ورزشای یونانی و… فعالیت داشت با این حال پیلاتس رشته ای جدا از هم از تموم موارد فوقه. در واقع ترکیبی از تنفس درست بین ورزش و  انجام درست حرکات با هدف افزایش قدرت و ایستادگی عضلات مخصوصا در ناحیه شکم و کمر از اهداف اصلی این ورزشه.»

ایشون انجام این نوع ورزش رو به مبتلایان به چاقی و کمردرد پیشنهاد کرده و ادامه داده: « اگه افراد کمردرد دارن یا از ضعف عضلات شکم نگران هستن، این ورزش می تونه به اونا کمک کنه. هر چند که پیلاتس به عنوان ورزش مناسب کاهش وزن انتخاب نمی شه، اما بسته به سطح فعالیت انجام شده می تونه کالری سوزی داشته باشه.»

علیزاده در مورد کالری سوزی در ورزش پیلاتس هم اشاره کرده: « پیلاتس سطح پیشرفته حدود ۵/۵ کیلوکالری در دقیقه کالری سوزی داره و اگه فردی به مدت یه ساعت این فعالیت رو بکنن، حدود ۳۰۰ کیلوکالری مصرف می کنه. اما اگه در سطوح تازه کار این ورزش هستن، تغییرات ضربان قلب و به دنبال اون کالری سوزی کمتر هستش.»

این استاد دانشگاه ورزش پیلاتس رو ورزشی مناسب تازه کارا یا کسائی دونسته که محدودید فعالیتی داره و در این مورد گفت: «در  آدمایی که آمادگی جسمی کمی دارن یا درد مفاصل اجازه پیاده روی یا فعالیتای هوازی رو به اونا نمی ده، سطح ابتدایی این ورزش پیشنهاد می شه.»

اون در آخر به بقیه فوائد ورزش پیلاتس اشاره کرده و گفته:  « از بقیه فواید پیلاتس میشه افزایش کنترل ذهن و کاهش استرس، افزایش قدرت عضلات مخصوصا در ناحیه مرکزی تنه، اصلاح مشکلات جهت مثل گودی کمر و افزایش تعادل رو نام برد و این ورزش در تامی این زمینه ها موثر هستش. »

جفت و جور و جمع آوری : گروه تغذیه و سلامت پرداد /

.

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت

  • مطالب در رابطه